TIP

Jesteś pacjentem? Korzystaj z TIP

Już od 13 listopada pod numerem telefonu 800 190 590 każdy pacjent będzie mógł uzyskać informacje dotyczące zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych, jak i ochrony swoich praw.

Narodowy Fundusz Zdrowia oraz Rzecznik Praw Pacjenta podpisały dziś oficjalne porozumienie w sprawie powołania Telefonicznej Informacja Pacjenta. TIP będzie obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich NFZ i Biura RPP.

Nowy, jednolity numer w całym kraju zastąpi kilkanaście numerów funkcjonujących obecnie w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.

Dzwoniąc pod numer 800 190 590, będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.

Tylko w 2017 r. infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie, a liczba udzielonych porad na infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu przekroczyła 338 tys.

TIP to pierwszy etap wprowadzania nowej idei call center w NFZ oraz w Biurze RPP, która wykracza poza samo informowanie. Docelowo TIP, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli także na uzyskanie prostych porad medycznych.

 

Źródło: NFZ – 800 190 590 – Telefoniczna Informacja Pacjenta

 

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: